דילוג לתוכן
תוכן עניינים
רוצים שנעשה ביחד את המהלך השיווקי הבא?
קמפיין "הגלידה של המדינה"

מהלך שיווקי מוצלח בישראל – קמפיין "הגלידה של המדינה" של שטראוס ובן & ג'ריס

אחד הקמפיינים השיווקיים הבולטים והמצליחים בישראל היה "הגלידה של המדינה", מהלך חכם של חברת שטראוס בשיתוף עם מותג הגלידות הבינלאומי בן & ג'ריס. הקמפיין שילב מעורבות קהל, חיבור רגשי למותג ושיווק מבוסס תוכן גולשים, והצליח להפוך לוויראלי תוך זמן קצר.

במאמר זה ננתח את המהלך, נבין את הסיבות להצלחתו, ונלמד כיצד ניתן ליישם אסטרטגיות דומות בשיווק עסקים אחרים.

מהלך "הגלידה של המדינה" – איך זה עבד?

הרקע לקמפיין

בשנת 2017 החליטו שטראוס ובן & ג'ריס ליצור טעם גלידה חדש שיושק במהדורה מיוחדת לישראל. כדי להפוך את ההשקה לאירוע משמעותי ולערב את הקהל, הם בחרו בגישה חדשנית של שיווק מבוסס קהילה, המאפשרת לצרכנים להשתתף ביצירת המוצר.

השלבים בביצוע הקמפיין

1. גיוס הקהל לבחירת טעם חדש

המותג השיק קמפיין דיגיטלי רחב שהזמין את הציבור להציע רעיונות לטעמים חדשים לגלידה.
משתמשים שלחו הצעות יצירתיות באתר ייעודי, והרעיון הטוב ביותר נבחר להיכנס לייצור.

למה זה היה מהלך מבריק?
מעורבות גבוהה של הצרכנים – הקהל הרגיש חלק מתהליך היצירה.
חשיפה אורגנית רחבה – גולשים שיתפו את ההצעות שלהם וקידמו את המותג בעצמם.
חיבור רגשי חזק – הצרכנים חיכו בקוצר רוח לראות אם הטעם שלהם ייבחר.

2. בחירת השם באמצעות הצבעת קהל

לאחר שנבחר הטעם החדש, המותג אפשר לצרכנים לבחור את שם הגלידה מתוך כמה אפשרויות סופיות.

ההצבעה התבצעה ברשתות החברתיות, מה שהגביר עוד יותר את המעורבות של הגולשים.

למה זה היה חשוב?
שיווק אינטראקטיבי מגביר את המחויבות למותג.
תחושת בעלות בקרב הלקוחות – אנשים שקיבלו החלטה מרגישים מחוברים יותר למוצר.

3. יצירת תוכן גולשים ופרסום במדיה

סרטונים של משתתפים שתיעדו את הרעיונות שלהם לטעמים חדשים.
פוסטים וסטוריז באינסטגרם שהציגו את שלבי ההפקה.
תוכן ממומן עם משפיענים שיצרו באזז סביב ההשקה.

למה זה היה חכם?
תוכן אורגני וויראלי – אנשים שיתפו את הצעותיהם, וכך הקמפיין התפשט במהירות.
חיזוק הקשר עם הקהילה – המשתמשים הרגישו שהמותג מקשיב להם.

4. השקת המוצר עם אירוע מתוקשר

בסיום התהליך, בן & ג'ריס ושטראוס השיקו את הטעם החדש באירוע השקה חגיגי שכלל טעימות חינם, חלוקה של מארזים מיוחדים וסיקור תקשורתי רחב.

למה זה עבד?
השקה חגיגית מייצרת תחושת FOMO (פחד מהחמצה).
הענקת מוצר חינם מגבירה נאמנות צרכנים.

תוצאות הקמפיין וההשפעה על המותג

גידול של עשרות אחוזים במכירות של המותג בישראל.
אלפי שיתופים ותגובות ברשתות החברתיות.
מיתוג מחדש של בן & ג'ריס כמותג קשוב לקהל הישראלי.

איך אתם יכולים ליישם אסטרטגיות דומות בעסק שלכם?

1. לשתף את הקהל בתהליך קבלת ההחלטות
שילוב קהל היעד ביצירת מוצר או שירות חדש מגביר את המחויבות למותג.
איך ליישם? – עסקים יכולים לערוך סקרים, תחרויות בחירת שם, או הצבעות לקביעת צבעי מוצרים.

2. ליצור תוכן גולשים ולהגביר מעורבות
אנשים אוהבים לראות את התוכן שלהם משותף על ידי מותג גדול.
איך ליישם? – לעודד לקוחות לצלם תמונות/סרטונים עם המוצר ולהעניק פרסים למצטיינים.

3. להשתמש בשיווק מבוסס חוויות
אירועים פיזיים ותחרויות מגבירים את המודעות למותג.
איך ליישם? – להקים עמדות התנסות פיזיות וליצור חוויות חיות לקהל היעד.

4. ליצור תחושת בלעדיות והייפ סביב השקה
כאשר מוצר מוצג כ"מהדורה מוגבלת", אנשים ממהרים לרכוש אותו.
איך ליישם? – להדגיש שכל מוצר חדש הוא במהדורה מוגבלת ולשלב טיימרים בדפי מכירה.

5. לעבוד עם משפיענים
חיזוק הקמפיין דרך מובילי דעה מגדיל את החשיפה.
איך ליישם? – לפנות למשפיענים נישתיים ולתת להם להתנסות במוצר החדש.

קמפיין "הגלידה של המדינה"

של שטראוס ובן & ג'ריס היה דוגמה מבריקה לשיווק מבוסס קהילה ומעורבות צרכנים. בזכות חיבור רגשי, תוכן גולשים והצבעות קהל, הצליח המותג להפוך מוצר יומיומי למשהו שהקהל הרגיש שהוא חלק ממנו.

בשורה התחתונה – כל עסק, קטן או גדול, יכול ליישם אסטרטגיות דומות וליצור באזז סביב מוצרים חדשים בעזרת מעורבות קהל, יצירת תוכן גולשים, ושיווק אינטראקטיבי.

מוכנים להיות המהלך השיווקי הבא?

השאירו פרטים עכשיו וקבלו אסטרטגיית שיווק חכמה שתביא את העסק שלכם לקדמת הבמה!